Apple Watch este cel mai popular smartwatch

de: Alexandru Puiu
25 10. 2016

Apple Watch nu a fost primul smartwatch și e departe de a fi ultimul. Nici măcar nu a fost cel mai frumos sau mai performant din piață. Reușește însă să fie cel mai popular, iar acest aspect contează cel mai mult la profitabilitate.

Piața de gadgeturi purtabile nu este sub nici o formă una explozivă. Posesorii de smartphone-uri nu se îngrămădesc în magazine pentru a-și achiziționa un ceas sau o brățară inteligentă menită să completeze o experiență smart de monitorizare a activității în deplasare. Cu toate acestea, există totuși câteva companii care câștigă sume frumoase de bani din acest domeniu, iar gigantul din Cupertino se pare că este în frunte.

Cel mai recent studiu al celor de la IDC pe marginea acestui subiect confirmă un trend pe care amatorii de smartwatch-uri și producătorii îl cunosc de mult timp. Aceste dispozitive nu se vând foarte bine. Pur și simplu, nu există cerere în piață. Chiar și așa, atât Apple Watch Series 1, cât și Series 2 reușesc să creeze valuri de interes. Dacă ați făcut în ultimii doi ani o investiție într-un ceas smart, este foarte probabil ca aceea să fi fost într-un Apple Watch.

Ideal ar fi fost să avem niște cifre exacte de unități livrate de la Apple, dar compania americană refuză să facă publice respectivele valori pentru Apple Watch. Din acest motiv, suntem nevoiți să ne mulțumim cu informațiile publicate de IDC. Astfel, vorbim de 1,1 milioane de ceasuri Apple livrate în cel de-al treilea trimestru al acestui an, dintr-un total de 2,7 milioane de unități reprezentate de întreaga piață de purtabile. Ca urmare, compania condusă de Tim Cook deține 41,3% din piață.

Poziția a două, cu o valoare semnificativ mai mică în materie de unități livrate, este ocupată de Garmin cu 0,6 milioane de exemplare. Samsung vine pe locul 3 cu 0,4 milioane de ceasuri inteligente comercializate. În privința sud coreenilor, merită avut în vedere că Gear S3 abia a fost anunțat în cel de-al treilea trimestru al acestui an și nu a ajuns încă la utilizatori.

Încercând să găsească un argument pentru cererea mică din domeniul smartwatch-urilor, cei de la IDC au dat vina pe Google. În contextul în care gigantul din Mountain View întârzie lansarea Android Wear până în 2017, mai mulți producători au preferat să amâne lansarea de unități noi până la momentul respectiv.